HTML

Apa fut

Férj, apa, maximalista, programozó, játékokban "hétvégi harcos", Liverpool drukker, amatőr futó. - Sportepizódok az életemből.

Instagram

Támogatás

Ha tetszik az oldal és támogatni szeretnéd, itt megteheted:

Friss topikok

Útvonalajánló - Kercseligeti kiskör

2015.03.30. 01:03 Aristeus28

Ebben a bejegyzésben a "Kercseligeti kiskör" útvonalajánlóját olvashatjátok. Igen, jól gondoljátok, létezik egy nagykör is, csak még nem sikerült végigfutnom, de remélhetőleg hamarosan az is sorra fog kerülni. Addig is olvassátok sok szeretettel a "kiskör" útvonalajánlóját!

Röviden összefoglalva ez egy közepesen nehéz, kisebb dimbekkel-dombokkal és két nagyobb emelkedővel tarkított, jórészt terep útvonal, mely a dombóvári SPAR-tól indul és ugyanide is vezet vissza. A SPAR parkolójában általában mindig van hely, aki nem gyalog érkezik, itt jó helyen tudhatja az autóját.

Az útvonal terep része elég változatos, van benne szinte minden: földút, kavicsos út, mező, néhol szántás, valamint erdő is. Utunk során keresztezni fogjuk a Kapost és a Kercseligeti-patakot is, sőt egy forrást is megnézhetünk, a Jókút forrást, aminek a vize iható. Ez egyben a kiskör egyetlenegy frissítési pontja is, amit a 13. kilométerben fogunk elérni. Ezért érdemes magunkkal hozni legalább 0,5 liter folyadékot, amit aztán elkortyolgatunk a 13. kilométerig, majd a forrásnál újratöltjük a kulacsunkat a fennmaradó kilométerekre. A 'pálya' faunájára és flórájára sem lehet egy szavunk sem, gyakran fogunk látni fácánokat, őzeket, de ha van egy kis szerencsénk, akkor akár rókával vagy egy egész szarvascsordával is összefuthatunk. :)

Az út rövidebb része aszfalt, 8 kilométerről van szó, ebből 5 kilométert lehet járdán/bicikliúton megtenni, 3 kilométeren keresztül kell úton futnunk. (2 km a Szőlőhegyhez vezető úton és 1 km Kercseligettől a 3. földutas kereszteződésig.) Tartsuk be a közlekedési szabályokat és lehetőleg fussunk az út bal szélén!

Szintrajz

Az útvonal főbb adatai, statisztikái

Pályarekord

Balogh Árpád,   Kiss Bendegúz,
Kohári Csabáné Móni,   Kormos László,
Mátrai-Kovács Diána,   Prohászka Csilla,
Szimonné Orsi,   Zsák György.

Részletes útvonalbejárás

Az utunkat a SPAR-tól kezdjük, első feladatunk eljutni Szőlőhegyre, amit a legegyszerűbben úgy tehetünk meg, hogy elindulunk a Hunyadi téren délnek, majd a Kossuth utcán folytatjuk utunkat egészen a Baross utcáig, át a vasúti síneken, majd a bicikliútra térve először áthaladunk a Kapos hídján. Ezután már csak Szőlőhegy felé kell fordulnunk, ez rögtön az első elágazás lesz jobbra.

Innen egyenesen haladunk fel egészen Szőlőhegy tetejéig a Garay Gábor utcán.

Ha sikerül felérni a 'hegy' tetejére, akkor már kellően bemelegedtünk, használjuk is ki gyorsan és először forduljunk balra a kereszteződésben, majd kb. 40-50m megtétele után, a következő kereszteződésben pedig jobbra. Ekkor a földes út végén - amin haladunk - egy erdőnek a szélét kell, hogy lássuk a távolban.

Ha elértük az erdő szélét forduljunk jobbra, majd kb. 250m múlva balra. Már megérte idáig elfutni, ugye?

Ezután a földutat kell követnünk néha kacskaringózva, magaslesek mellett elhaladva egészen addig, míg el nem érünk kb. 7,1 km-ig. Itt forduljunk balra. Irány az erdő szélén haladó út.

Haladjunk tovább az erdő szélén, majd az erdőt elhagyva kövessük a földutat a dimbes-dombos tájon keresztül. Nemsokára újra egy kereszteződéshez fogunk érni. Kb. 8,6 kilométernél. Itt forduljunk jobbra, tartsunk a Kercseligeti-patak hídjához, majd keljünk is át rajta.

Miután megcsodáltuk a patak tiszta vizét, egy köves/kavicsos emelkedő fog következni, egészen a Kercseliget nevű településig. Ha felértünk a dombra ne örüljünk nagyon, mert itt jobbra fogunk fordulni és az út tovább emelkedik. (Ha balra fordulnánk, akkor a Kercseligeti nagykör útvonala felé haladnánk, ami +10 km és ~200m szintet jelentene, de az egy másik bejegyzés lesz majd.) Szóval JOBBRA induljunk.

Egész jól haladunk, ugye? Folytassuk utunkat és számoljuk a jobb kéz felé eső kereszteződéseket, a harmadiknál kell majd jobbra fordulnunk. Ez kb. a 11. km körül lesz és ezt fogjuk látni.

A következő feladat, hogy megtaláljuk az erdőt, ami nem lesz nehéz, a haladjunk a földúton körül-belül 4-500 métert majd forduljunk balra az erdő felé. Ha beértünk az erdőbe haladjunk a kijelölt úton, kövessük azt, arra kanyarodjunk, amerre az út is. Csodálatos látványban lesz részünk, az egész völgyet be fogjuk látni, és egyúttal 600m-en keresztül meredeken ereszkedni fogunk lefelé. Figyeljünk a kiálló ágakra, kövekre, nagyot lehet zakózni, ha nem figyel az ember! Mielőtt kiérünk az erdőből egy kereszteződésbe fogunk futni, forduljunk jobbra és kövessük tovább a kijárt utat. Lassan meg fogunk érkezni az útvonal egyetlenegy frissítési pontjához, a Jókút-kápolnához és a Jókút forráshoz. A hely Geoláda rejtekhely is, jó keresgélést!

Feltöltöttük a kulacsunkat a friss forrásvízzel, ideje továbbállni, vár minket a Kapos töltése. Kövessük az ösvényt és a következő elágazásnál tartsunk balra, a távolban látnunk kell a Kapos hídját.

Ne keljünk át rajta, forduljunk előtte jobbra, egyenesen rá a gátra. Gát(on)futás következik kicsit több, mint 1 km-en keresztül, ekkor elérünk egy kereszteződésig. Forduljunk jobbra! Újból egy erdő szélén fogunk futni, dimbek-dombok jönnek és mennek, nemsokára elérjük újból a Kercseligeti-patakot, csak most egy kicsivel északabbra vagyunk. Miután átkeltünk a patakon egy nagy mezőre fogunk érni, szemben pedig Szőlőhegy magaslatait fogjuk látni, célozzuk meg a hegy lábát a rét túlsó felén és fussunk tovább. Ha elértük a hegy lábát újból egy földútra fogunk érni, forduljunk balra az úton és kövessük.

Innen már nem tudunk eltévedni, az utat követve először visszaérünk Szőlőhegyre, majd onnan a Kapos híd, végül Kapospula a következő állomás. Kapospulában át kell keljünk a vasúti sínen, majd az utca végén a STOP táblánál forduljunk Dombóvár felé, JOBBRA.

Innen már kevesebb, mint 3 km vár ránk és vissza is érünk a kiindulópontunkra. Dombóvárra beérve rögtön forduljuk az első utcán (Erzsébet utca) jobbra, majd ott az első kereszteződésben balra (Ady utca). Még 500m és már le is futottuk az útvonalat... 400...300...150...50...és beértünk! Hadd gratuláljak neked elsőként én! Szép volt! A levezető nyújtás ne maradjon el! :)

Epilógus

Ha netán kedvet kaptál az útvonal bejárásához, de mégsem szeretnéd egyedül lefutni, vagy nem vagy biztos magadban, nyugodtan írj egy üzenetet a bejegyzéshez, szívesen végigfutom veled a távot, sőt szerintem pár Futóegér is szívesen csatlakozni fog!

Ha pedig sikeresen telesítetted az útvonalat és szeretnéd, hogy a neved felkerüljön az útvonalat teljesítők listájára, esetleg a pályarekordhoz, szintén kommentelj, mindenképpen válaszolni fogok!

Remélem sikerült eloszlatni minden ködöt az útvonallal kapcsolatban, de ha mégsem, bátran kérdezz!

Ha tetszett az útvonal, viszont túl könnyűnek, netán nehéznek találtad, itt további útvonalak közül válogathatsz: Útvonalajánló.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.