HTML

Apa fut

Férj, apa, maximalista, programozó, játékokban "hétvégi harcos", Liverpool drukker, amatőr futó. - Sportepizódok az életemből.

Instagram

Támogatás

Ha tetszik az oldal és támogatni szeretnéd, itt megteheted:

Friss topikok

1000 km-es cipőteszt - Nike Air Pegasus 30

2015.04.18. 22:05 Aristeus28

Új rovat indul a blogon: Az 1000 kilométeres cipőteszt. Ezekben a bejegyzésekben a saját futócipőimet fogom bemutatni, méghozzá úgy, hogy már túl vannak 1000 km-en. Olyan tesztet sokat olvashatunk az interneten, ahol egy-két használat, (50-100, maximum 150 kilométer) után bemutatják a cipőket, de olyat még nem olvastam, ami 1000 fölöttit mutatott volna be. Szóval most megpróbálom betölteni ezt a 'piaci rést' és a cipőket hosszú használat, sok-sok kilométer után megmutatni nektek. A sorozat nem fog túl gyakran jelentkezni, mivel csak amatőr futó vagyok és olyan 1500-2000 kilométert futok (szeretnék futni) évente.

Azt mondják, hogy általában egy futócipőt 800-1000 kilométerenként cserélni kellene. Persze ezt rengeteg változó befolyásolhatja, elsősorban az adott márkától függ, és a cipő típusától (terep, könnyített, verseny, stb.), de a használó testsúlya, vagy a lábállása is erősen számít. Ezer kilométer alatt már sok minden történhet egy cipővel - főleg nálam - ezekben a bejegyzésekben sok részlet ki fog derülni az adott cipőről. Mi tetszett benne, mi nem, hol, hogyan kopott meg, esetleg szakadt el, mi a személyes véleményem róla, stb.

Az első ilyen teszt főszereplője a Nike Air Pegasus 30. Olvassátok sok szeretettel!

20150418_115515.jpg

 

Párnázottság, csillapítás

A Pegasus jubileumi, 30-as szériája: már 30 éve (sőt idén már 32 éve) folyamatosan tökéletesítik a Nike cipőgurui. Ezt a cipőt hosszú futásokhoz tervezték, aszfaltra, de nálam azért kapott egy alapos terepes kiképzést is. Kiválóan párnázott cipő, ami szó szerint elnyeli az erőhatásokat, amik a lábunkat érnék. Párnázottság csillagos 5-ös még 1000 kilométer után is, szinte nem veszített belőle semennyit sem. Aszfalton is igazi pihe-puha lágyság. Mintha a felhők között lépkednél.

 

Kényelem

Kényelmi szempontból sem lehet rá panaszunk, jól illeszkedik a lábra, a bokát és a lábfejet is jól tartja, bár én a cipő elejét kicsit szűknek éreztem, valamint a nagyon hosszú, aszfaltos futások során (30-35km+) egyik-másik körmöm mindig belilult. Lehet egy fél számmal nagyobbat kellett volna választanom belőle. 44,5-es a lábam, ez a cipő pedig 45-ös méretű. (UK 10, US 11). Annakidején, mikor vettem felpróbáltam a 45,5-est is, de azt meg túl lötyögősnek éreztem. Én jobban preferálom, ha tart egy cipő, még akkor is, ha néha-néha egy-egy köröm odaveszik. 

 

Mennyire minimalista?

A cipő sarokmagaasága: 32mm, a láb első részén pedig: 19mm. Így a cipő heel-toe drop-ja 13mm, ami igen magas érték. (heel-toe drop: sarokmagasság mínusz a cipő első részének a magassága. Ez az érték azt mutatja meg, hogy mennyire könnyen tudunk a cipő közepére, vagy elejére érkezni futás közben. Mennyire van közel a minimalista futóstílushoz, ahol a heel-toe drop 0. Szóval minél kisebb ez a szám, annál könnyebb a cipő elejére érkezni.) Nálam ez a magasság nem okozott gondot, simán középtalpra, vagy a láb első részére tudtam benne érkezni. (Persze ez nemcsak a cipőtől, hanem a futótechnikától is nagyban függ.)

(Nagyobb képméretért, katt a képre.)

cipo-talp-kopas.jpg

Mint az a fenti képen is látszik, a cipő első-középső részén a kis fekete négyzetek eléggé kopottak, míg a sarokrésznél és hátul szinte minimális a kopás.

 

Anyagminőség

A cipő minőségi anyagokból készült. A fotózáskor már majdnem 1100 km volt benne, ráadásul én ezt a cipőt használtam télen-nyáron. Egyszóval kapott hideget-meleget, ráadásul nemcsak aszfalton futottam benne, hanem elég változatos terepen is. A kis 'Pega' az aszfalton kívül látott földutat, mezőt, sarat, sarat a rosszabbik, dagonyázós fajtából, frissen felszántott földet, nádast, apró kővel felszórt ösvényt, nagyobb kavicsos emelkedőket és lejtőket is, havat, jeget. Kb. 300-400 kilométer terepen került bele. Mindezek ellenére csak pár kisebb szakadás keletkezett rajta a cipő felső vagy oldalsó részén. A cipő felsőrészét a talpához kötő varrása erős, sehol sem szakadt el, stabilan tart. Nem lehet rá panasz. Nagyon egyben van a cipő.

szakadasok.jpg

 

Szellőzés

A következő pont a szellőzés. A felső rész a 30-as szériánál is ugyanaz maradt, mint a 29-esnél. Télen és hűvös időben nekem jól szellőzött, lehetett érezni, hogy beáramlik a friss levegő a felső részen, viszont nagy melegben ez megváltozott. 25 °C fok felett én túl melegnek éreztem a cipőt és a hosszú futások után vízhólyagjaim lettek. 20-25 kilométerig teljesen rendben van, aztán afölött szinte sohasem úsztam meg, egy vízhólyaggal mindig gazdagabb lettem. (Néha kettővel.) Lehet ez is a mérettel függ össze, ha egy fél számmal nagyobbat választok belőle, akkor vízhólyag sincs. Összességében nem lehet rá panaszunk.

 

Epilógus, statisztikák

Mindent összefoglalava egy nagyon jó cipőről beszélhetünk, amit szívesen ajánlok mindenkinek, akinek neutrális a lába és cipőt keres a hétköznapi edzésekhez, aszfaltra, magas heti kilométerszámmal. A cipőt egész jól tudtam használni könnyű terepkörülmények között is. Egyedül a nagy sár és a jég állít a cipőnek korlátokat. Nagyobb esők után és a tél utáni latyakos időszakban elég sokat csúszkáltam benne még a kitaposott ösvényeken is. Aszfalton viszont falja a kilométereket, nem lehet nem szeretni.

Maga a modell 2013-as, de még több üzletben láttam belőle, viszont hamarosan ki fog fogyni a készlet, így nagyon jó áron lehet majd őket beszerezni. Itt érdemes szétnézni: Maratonman Depó, Nyúlcipőbolt, esetleg külföldről a sportsdirect jöhet még szóba, de láttam már a Hervisben és az Intersportban is egy-egy akciós darabot.

A végére maradtak a statisztikák: A Pegasust 2014.07.26 óta használom, ezalatt a közel 9 hónap alatt 88 db edzésem volt ebben a cipőben és 1067 kilométert futottam összesen ezeken az edzéseken. A lábboltozatom magas, a Maratonman Depó számítógépes lábállásdiagnosztikáján azt állapították meg, hogy minimális mértékben kifelé dől a lábam, de alapjában véve neutrális. 188cm magas vagyok, és ez idő alatt - míg ezeket a kilométereket gyűjtögettem - a súlyom 83 és 93 kg között ingadozott. A leghosszabb futásom ebben a cipőben a 2014-es Budapest Maraton volt.

Osztályzat:

Párnázottság:
Kényelem:
Minimalizmus:
Anyagminőség:
Szellőzés:

Remélem sikerült minden részletet felfedni a cipőről, de ha nem, akkor nyugodtan írj egy kommentet, hogy mire vagy kíváncsi és válaszolni fogok! Végezetül itt van egy galéria a cipőről, ennyi minden történt vele 1000 kilométer alatt:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://apafut.blog.hu/api/trackback/id/tr947378082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása